Deklaracja dostępnosci
Deklaracja Dostępności
Wstęp.
Na podstawie art. 12 pkt 7 ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych
i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. poz. 848), dalej zwanej „ustawą o dostępności cyfrowej”, niniejszy dokument określa warunki techniczne publikacji Deklaracji Dostępności oraz strukturę dokumentu elektronicznego Deklaracji Dostępności.
Ustawa o dostępności cyfrowej zobowiązuje w art. 10 podmioty publiczne do sporządzania
i publikowania Deklaracji Dostępności. Celem publikacji Deklaracji Dostępności jest umożliwienie zapoznania się z informacjami dotyczącymi dostępności podmiotu publicznego. Informacje te przydadzą się przede wszystkim osobom z niepełnosprawnościami, które będą dzięki temu wiedzieć, jakie pomoce czy rozwiązania wspierające są dostępne w odniesieniu do danego podmiotu.
Deklaracja dostępności jest przygotowana w formacie HTML, w jego dowolnej wersji.
Deklaracja dostępności spełnia wymagania zawarte w art. 5 ustawy o dostępności cyfrowej, nawet jeżeli sama strona internetowa lub aplikacja mobilna ich nie spełnia.
Zawartość Deklaracji Dostępności
W tej sekcji przedstawione są ogólne informacje dotyczące nazwy podmiotu publicznego, dat publikacji
i aktualizacji itp.
Wstęp Deklaracji
Centrum Kultury Książ Wlkp. zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie
z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej www.bip.ck-ksiazwlkp.pl
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń.
Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej
Oświadczenie sporządzono dnia: 2024-03-14.
Oświadczenie sporządzono dnia: 2024-03-14.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Rzecznik Praw Obywatelskich
Aspekty techniczne
Serwis spełnia wytyczne techniczne związane z dostępnością:
- Język stron serwisu <html lang=”pl-PL”>
- Tytuły stron – prawidłowo wdrożone w całym serwisie; każda strona ma swój własny, unikalny tytuł, tworzony w oparciu o jeden, ustalony wzorzec
- Konsekwentna nawigacja – spójna i logiczna w całym serwisie
- Możliwość pominięcia bloków – nie jest zagwarantowana na wszystkich podstronach
- Pułapki klawiaturowe – brak
- Nagłówki – prawidłowo wdrożone i generowane na podstawie wprowadzanych przez redaktorów treści
- Listy – prawidłowo użyte w całym systemie
- Formularze (konstrukcja) – brak
- Linki – wprowadzony system automatycznego generowania poprawnych linków
- Fokus oraz tabindex – prawidłowo dostosowane
- Kontrast – wymaganie spełnione; dla osób niedowidzących używających funkcji wysokiego kontrastu przy odwróceniu kolorów w systemie operacyjnym Windows zalecane jest używanie aktualnie najnowszej przeglądarki internetowej.
- Powiększanie tekstu – wymaganie spełnione; dla osób niedowidzących w celu powiększania
i pomniejszania czcionek zaleca się stosowanie klawiszy ctrl+ i ctrl- - Rozdzielenie struktury i wyglądu – wymaganie spełnione; strony serwisu są dostępne
i czytelne po wyłączeniu obsługi CSS. - Zgodność ze standardami – usunęliśmy prawie wszystkie błędy składniowe HTML.
Aspekty informacyjne
Serwis zawiera teksty, które zostały opublikowane w serwisie od początku jego istnienia i przeniesione z poprzedniej strony.
Redaktor publikuje teksty, zdjęcia czy pliki i musi zadbać o to, by każdy mógł z tych treści skorzystać.
Szczegółowe informacje dotyczące:
- Zrozumiałość – teksty zamieszczone w serwisie powinny być napisane w miarę możliwości
w jak najprostszy sposób, - Czytelność – redaktorzy starają się odpowiednio formatować teksty, w tym stosować wypunktowania, wyróżnienia itp.
- Elementy graficzne – grafiki mają wypełniony tzw. atrybut alt. Zawarte w nim opisy są odczytywane przez czytniki ekranów, czyli aplikacje używane przez osoby niewidome
i niedowidzące. Redaktorzy starają się na bieżąco uzupełniać alty. - Pliki PDF, DOC itp. – PLIKI pdf są w naszym systemie dostępne, ale mamy ograniczoną ich ilość
- Serwis nie zawiera dokumentów PDF, które powstały na podstawie źle przygotowanych dokumentów Word lub są skanami dokumentów.
- Serwis nie zawiera elementów, które wymagają dodatkowych czytników OCR
- W przypadku braku możliwości skorzystania z powyższego rozwiązania prosimy o telefon
do jednostki w celu umówienia się na przeczytanie niedostępnego dokumentu. - W serwisie znajdują się dokumenty z treścią, w której zostały wstawione linki
do dokumentów. Sukcesywnie odnośniki będą poprawiane, aby były unikalne i zrozumiałe, także poza kontekstem. Dodana zostanie również informacja o typie pliku i jego wielkości, jeżeli nie jest do tej pory zawarta. - Treści dokumentów zamieszczonych dotychczas w serwisie są przeglądane i jeżeli to konieczne zostaną dostosowane
Dostępność architektoniczna
Opis dostępności architektonicznej powinien zawierać:
- Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli.
Wejście do budynku zawiera barierę architektoniczną i nie jest dostępna dla osób niepełnosprawnych. Na zewnątrz budynku znajduję się przestrzeń służąca do parkowania aut,
bez wyznaczonych miejsc parkingowych dla pojazdów osób niepełnosprawnych.
- Opis dostępności korytarzy, schodów i wind.
Budynek nie posiada windy. Do siedziby instytucji prowadzi jedna klatka schodowa prowadząca
na pierwsze piętro.
- Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych.
Brak udogodnień architektonicznych.
- Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych
dla osób niepełnosprawnych.
Brak wyznaczonych miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych.
- Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.
Brak ograniczeń dla wstępu do placówki psów asystujących.
- Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
W przypadku braku takiej możliwości, taką informację także należy zawrzeć.
Brak tłumacza języka migowego
Mariola Kaźmierczak
Dyrektor Centrum Kultury Książ Wlkp.
Przegląd rewizji:
- 2024-03-28 @ 10:04:46 [aktualna wersja] by karol
- 2024-03-28 @ 10:04:46 by karol
- 2023-03-31 @ 17:13:53 by Katarzyna Chilinska
- 2023-02-14 @ 13:09:30 by Katarzyna Chilinska
- 2023-02-14 @ 13:07:40 by Katarzyna Chilinska
- 2023-02-14 @ 13:04:36 by Katarzyna Chilinska
- 2023-02-14 @ 12:57:19 by Katarzyna Chilinska
- 2023-02-14 @ 12:57:01 by Katarzyna Chilinska
- 2023-01-13 @ 14:35:15 by Katarzyna Chilinska
- 2022-03-31 @ 15:11:32 by Katarzyna Chilinska
- 2021-07-21 @ 11:15:18 by Katarzyna Chilinska
- 2021-04-09 @ 18:46:13 by Katarzyna Chilinska
- 2021-04-09 @ 18:46:00 by Katarzyna Chilinska
- 2021-04-09 @ 18:44:07 by Katarzyna Chilinska
- 2021-02-01 @ 10:23:36 by Katarzyna Chilinska
- 2021-02-01 @ 10:16:02 by Katarzyna Chilinska
- 2021-02-01 @ 10:15:41 by Katarzyna Chilinska
- 2021-02-01 @ 10:14:04 by Katarzyna Chilinska
- 2021-02-01 @ 10:12:08 by Katarzyna Chilinska
- 2020-04-01 @ 21:29:44 by karol
- 2020-04-01 @ 21:25:48 by karol
- 2020-04-01 @ 21:25:31 by karol